w

"Demi Masa, Sesungguhnya Manusia Itu Sentiasa Berada Di dalam Kerugian. Kecuali Orang-orang Beriman dan Beramal Soleh, dan Nasihat-menasihati Supaya Mentaati Kebenaran dan Nasihat-menasihati Supaya Menetapi Kesabaran." (surah Al-Asyr)

Ahad, 10 Oktober 2010

SIAPA MAHU JADI KAYA???

"Wahai ummat manusia. Sesungguhnya kaya itu bukan dengan banyak harta, tapi kaya itu ialah kekayaan jiwa, sesungguhnya Allah Taala mengurniakan rezeki kepada hambaNYA apa yang telah ditetapkan (untuknya), maka perelokkanlah usaha mencari rezeki, ambillah dari sumber halal, dan tinggalkan yang haram."

"Sesungguhnya Tuhanmulah yang meluaskan rezeki bagi siapa yang Ia kehendaki, dan menyempitkannya. Sesungguhnya Ia Maha Mendalam PengetahuanNya, lagi Maha Melihat akan hamba-hambaNya."


Di antara amalan-amalan murah rezeki yang selalu diamalkan adalah mengamalkan zikir. Selain membuatkan hati menjadi lebih tenang dan jernih, ia juga mengandungi fadhilat khusus untuk keluasan ilmu, terbukanya pintu hidayah, dimudahkan faham agama, diberi kemanisan iman dan dilapangkan rezeki.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan