w

"Demi Masa, Sesungguhnya Manusia Itu Sentiasa Berada Di dalam Kerugian. Kecuali Orang-orang Beriman dan Beramal Soleh, dan Nasihat-menasihati Supaya Mentaati Kebenaran dan Nasihat-menasihati Supaya Menetapi Kesabaran." (surah Al-Asyr)

Sabtu, 9 Oktober 2010

KENAPA HARUS BERBEKAM?


Jin, syaitan @ iblis adalah makhluk yang diciptakan Allah SWT daripada api. Mereka diciptakan lebih awal daripada manusia. Mereka adalah hamba yang taat kepada Allah sebelum manusia yang bernama Adam di ciptakan. Setelah Adam diciptakan oleh Allah SWT daripada tanah, Allah perintahkan mereka supaya tunduk hormat kepada Adam, namun mereka sombong untuk tunduk kepada Adam,lalu jadilah mereka golongan yang dimurkai oleh Allah dan dikeluarkan daripada syurga. Semenjak itu, golongan ini berjanji untuk menyesatkan dan menyakiti manusia hingga ke hari kiamat.

Dari dulu berapa ramai manusia telah dirosakkan akal dan akidahnya, tidak kurang yang tersiksa sakit kerana perbuatan mereka. Sekarang ini, kejahatan mereka untuk merosakkan manusia dan menyakiti manusia berterusan. Ramai manusia hanyut dengan buaian jahiliah mereka, sehingga manusia lupa untuk taat akan tuhan yang telah menciptakan mereka, selain itu juga, mereka bukan sahaja menyesatkan akidah manusia, mereka juga menyakitkan manusia dengan menyerang tubuh badan manusia. Ada yang sakit jantung, kencing manis, stroke, barah dan sebagainya..Apabila dikaji, rupanya semua penyakit ini kebanyakannya berpunca daripada serangan dan kejahatan mereka. Tempat duduk mereka ini adalah di dalam pembuluh darah manusia. Dan apabila mereka ini mencapai ke otak manusia akan menyebabkan manusia menjadi lalai, malas dan bertindak agresif.
Oleh kerana itu para Malaikat memerintahkan agar umat Muhammad berbekam.
"Barangsiapa berbekam pasti mendapat rahmat dari Allah SWT"
(Riwayat Ahmad dan Tabrani dari Samurah r.a)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan